ust reklam

19 Ağustos 2021 Perşembe

Covid Sürecim Delta Varyantı

Bugün pozitif test sonucumun ve karantinanın 11.günündeyim. Benimki bu delta varyantı denen mutasyondan.2 doz Biontech aşımı olmuştum kendimce bayağı da dikkatliydim üstelik ama bi şekilde beni geldi buldu..
Bu süreçte insan bayağı bir hastalığı atlatanların hikayelerini gün be gün merak ediyor ve araştırma gereği duyuyor he sizde olur olmaz bilemem ama işte bi nebzede olsa kafanızdaki soruları cevaplayabilin diye yazmak istedim..Belki de içimi dökmek istedim sadece..
İlk hissedişim çok ciddi bir sırt ağrısıydı ve sonrasında hafif denecek bir ateş yükselmesi..37,5 dereceyi gördüm ki bu hafif ateş olarak kabul ediliyor ..buna ek olarak midem de bulanmaya başladı böyle olunca oğlum şüphelendi ve hastaneye gidelim dedi..Gittik pcr testi verdim ve ertesi gün telefonuma pozitif olduğum mesajı geldi..Ben şok oldum tabii o kadar dikkat ediyorum..hala paketler yıkanıyo..el temizliği kolonyalar.. 3 gün önce ev ortamında arkadaşlarımla görüşmüştüm, herkes aşılıydı mesafemizi korumuştuk, birde teyzemi hastanede ziyaret etmiştik..Bu ikisi dışında farklı bişey olmamıştı ..Velhasıl şükürler olsun ki görüştüğüm arkadaşlarım iyilerdi..Böyle olunca o günden önce hastalığı kapmış olma ihtimalimde yükseliyordu..Ama tabii nerden kaptıysam kaptım dı önemli olan süreci kolaylıkla atlatmaktı..
İlk günler yemem içmem normaldi ama sırt ağrısı ve eklem ağrıları çok zorlayıcıydı bu yüzden 2 gün parol aldım..Sonrasında mide bulantılarım ve iştahsızlık başladı..Yemek yeme isteği gitti..tat koku kaybı oldu..Ama öyle bir gidiyo ki tat koku en keskin kokuları bile almıyorsunuz..Kolonyayı kokluyorum sadece bişey yakıyo yani koku sıfır..2  gündür yemek yiyebiliyorum..Ancak bu seferde başlarda olandan farklı bir öksürük geldi..Konuşunca hemen gıcık yapıyo ve öksürmeye başlıyorum..3 gün sonra 14 gün doluyo o zaman filyasyon ekipleri gelip test yapacaklarını belirtmişlerdi ..negatif çıkarsam karantina bitecek..Aksi halde 20 gün devam ediyomuş delta varyantında..
Sırt ağrısı, eklem ağrıları, halsizlik, iştahsızlık ve ara ara gelen öksürükler benim hafif geçen covid sürecim..Bunun dışında psikolojik etkilerde var tabii..evdekileri korumak, kendini izole etmek gerekiyo..Ben bir odaya kapandım yemeğimi ayrı yiyorum..Özel ihtiyaçlar için ortak alana çıktığımda çift maskeyle geziyorum ve evdekilerde maske takıyorlar ortak alanlarda..
Benim dışımda çok şükür evdekiler iyiler..Bulaş riski ilk 10 gün oluyormuş çok şükür o süreyi atlattık..Ama tabii tedbirli olmaya devam ediyoruz..
Bu süreçte sevdiğiniz insanların sizinle olduğunu hissetmek aranmak sorulmak da çok moral veriyor ..
Kendimi iyi hissetmek için ben nefes egzersizleri yapıyorum..Karnımdan göğsüme doğru derin nefesler alıp uzun bir şekilde veriyorum..Hem zihnim rahatlamış oluyor hem de akciğerlerin kapasitesini arttırmış oluyorum..
Beslenmeden hiç bahsetmediğimi farkettim..İştahsızlık olunca öyle çok yiyemiyosunuz tabii ama muz bana çok iyi geldi..Hem mide bulantımı geçirdi hem de tok tutan bir meyve..Üzüm de akciğerleri nemlendirirmiş ..Sabahları aç karnına dut pekmezi içtim akciğerleri rahatlatsın diye .Akşamları bir fincan ıhlamur..Ve bol bol su..En önemlisi su içmekmiş..Bide c vitamini çinko propolis içeren bir vitamin ve d vitamini kullanıyorum..Tabii muhakkak bunları alırken doktorumuza danışmalısınız. Herkesin bünyesi farklı..
İyi ki aşılıyım diyorum..Bilime güvenmeliyiz gerçekten de..Allahım nerde varsa hasta olan herkese hepsine şifalar versin..
Bu satırları okuyan sen de eğer şu an aynı dertten muzdaripsen sana da çok acil şifalar diliyorum..Bil ki geçecek..Herşey geçiyor..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder