ust reklam

15 Mart 2013 Cuma

Soğuk algınlığım ve Canım bitki çayım


Nane limon kabuğu bir tutam zencefil aman ha ha ha ha hap-şuuuu...vaziyetlerindeyim..Bütün bir haftam nezle ve boğaz ağrısıyla geçti ama hafta sonu beni fena vurdu..Boğazım öyle kötü oldu ki yutkunamıyorum bile..evimizin bir çok köşesi benim selpaklarımdan minik tepeler oluşturdu...
Tabii ki soğuk algınlığım için bir ilaç alıyorum ama antibiyotik almıyorum..Buradan da seslenmek isterim ki ne olursunuz nezle ya da grip olunca antibiyotiklere sarılmayın, doğal yollarla, bitkilerle meyvelerle bağışıklığınızı güçlendirmeye çalışın...Bilinçsizce alınan bütün bu antibiyotikler bakterilerin bu ilaçlara karşı direnç geliştirmesine sebeb oluyor.
Gelelim bana ,bu semptomatik ilacımın yanın da bol C vitamini içeren meyvelerimi yiyorum ve kendime güzel de bir çay hazırladım onunla şifa bulmaya çalışıyorum..
Çayımın için de olmazsa olmaz Ihlamur var, Adaçayı, Kuşburnu , Zencefil ve kabuk tarçın bulunuyor..Çayımı demleyerek hazırladım, bilenleriniz vardır muhakkak ama bilmeyenleriniz için dile getirmek isterim ki ıhlamuru kaynatmamak gerekiyor doğru olanı kaynamış suyla demlememiz .
Çayımın içindeki bitkilerin faydalarına gelince;

Ihlamur; Gribe ,nezleye, öksürüğe iyi geliyor, ateş düşürücü etkiye sahip , boğaz ağrısına faydalı.

Adaçayı; zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlıyor, bronşit ve astım belirtilerini hafifletiyor , boğaz ağrısına iyi geliyor.

Kuşburnu
; yüksek miktarda C vitamini içeriyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor , soğuk algınlığına iyi geliyor ayrıca antioksidan etkisi var.

Zencefil; kas ağrılarını hafifletiyor , solunum yollarını açıyor , soğuk algınlığı belirtilerini hafifletiyor, boğaz ağrısına iyi geliyor ayrıca terlemeyi arttırarak ateş düşürücü etki yapıyor.

Kabuk tarçın
; soğuk algınlığı belirtilerini azaltıyor ayrıca anti bakteriyel özelliği ile enfeksiyonlara karşı koruma sağlıyor.

Benim gibi soğuk algınlığı geçiren herkese acil şifalar diliyorum..
Sağlıklı Günler Herkese..

4 yorum:

  1. Çookk..geçmiş olsun. Çay iyi hoşta, acı çekmektense bir antibiyotik yuvarla gitsin, yoksa geçmez canımm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demetim teşekkür ederim..bugün yataktan çıkamadım bir çorba yaptım kendime içtim boğazım biraz iyice ama öksürüyorum ve sanki her öksürükte yırtılıyor gibi oluyor..sıvı alıp duruyorum ,antibiyoyik de çok gerekli olmadan hiç içmem ben hep içmeden atlatırım..

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun, şimdi nasılsın?
    Kesinlikle senin gibi düşünüyorum ne kadar hasta olursam olayım antibiyotik kullanmam. Hep doğal yollarla iyileşmeye çalışırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım çok teşekkür ederim tatlım..daha iyiyim çok şükür ama sürekli boğazda bir sıkıntı hali devam etmekte..sıvı, çay, meyve doping durumlarındayım ama daha iyiyim kesinlikle..İnsanlar hastalanınca ezbere antibiyotik içiyorlar halbuki virüslere iyi gelmiyor boşuna içilmiş oluyor..

      Sil