ust reklam

30 Ocak 2013 Çarşamba

Mozaik Pasta Tarifi



İşte yine vazgeçemediğim tatlılardan biri daha..Dışarda hep yerdim, pastanelerden alırdım ama hiç kendim yapmamıştım..taaa kii sevgili arkadaşım Şebnem iş yerine mozaik pasta getirip bana tarifini verene dek:)
mozaik pastamızın soğumamış hali...



Malzemelerimiz

*2 paket petibör bisküvi
(1 paket sade, 1 paket kakaolu ) 

*100 Gr. Margarin 

*2 Su Bardağı Süt 

*3 Yemek Kaşığı Kakao 

*4 Yemek Kaşığı Şeker



Öncelikle margarini eritiyoruz ama yakmamaya özen gösteriyoruz bu nedenle kısık ateşte eritiyoruz,sonrasında 2 bardak sütümüzü 3 yemek kaşığı kakaomuzu 4 yemek kaşığı şekerimizi ekleyip güzelce karıştırıyoruz.Burada ki en önemli ayrıntı sosumuz kaynama sıcaklığına geldiğinde ocağı kapatmamız gerektiği,asla kaynatmıyoruz çünkü kaynatırsak bisküvilerimiz hamurlaşır.Ayrı bir kapta 1 paket sade ve 1 paket kakaolu bisküvimizi iri parçalara ayırıyoruz ,buradada parçalama esnasında ufalamamaya dikkat ediyoruz.İri parçalara ayırdığımız bisküvilerimizin üzerine sosumuzu gezdirerek döküyoruz,kaşık yardımıyla homojen bir karışım elde edene dek karıştırıyoruz ,karıştırırken bisküvileri ezmiyoruz.Karıştırma işlemimiz bitince düz bir tabağa ya da tepsiye streç film serip karışımımızı üzerine döküyoruz ,streç filmle sararak silindir ya da üçgen bir şekil veriyoruz.İşte artık mozaik pastamız buzdolabındaki 4 saatlik bekleme süresine hazır..
Bu bekleme süresi oldukça önemli ,insan sabredemiyor hemen yemek istiyor ama o zaman güzel kesilmiyor yumuşak oluyor benden söylemesi..
Afiyet olsun.. .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder