ust reklam

1 Nisan 2013 Pazartesi

Islak Kek Tarifi

Tatlılarla aramın iyi olduğunu söylemiştim. İşte bu gecenin " hımmm nefis mi nefis'i "  ıslak kekimle başbaşayız.

Gelelim hemen malzemelerimize ;

3  adet yumurta
2 su bardağı şeker
2 çorba kaşığı kadar kakao
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
Vanilya ve kabartma tozu

Yapılışıysa şöyle;

Tabii öncelikle 3 adet yumurtamızla 2 bardak toz şekerimizi mikserle ya da tel çırpıcıyla  güzelce çırpıyoruz. Ardından 2 çorba kaşığı kakaomuzu ,1 su bardağı sütümüzü , 1 su bardağı sıvı yağımızı ekleyip tekrar çırpıyoruz. Hazırladığımız karışımdan 1 bardak ayırıyoruz. ( Kekimiz piştiğinde üzerine yaymak için )
Kalan karışıma 2 su bardağı unumuzu , 1 paket kabartma tozu ve 1 paket vanilyamızı ekleyip güzelce çırpıyoruz.Ben mikserle çırptım ama eğer sizde bulunmuyorsa elbette tel çırpıcı da rahatlıkla işinizi görür.
Diğer yandan kek kalıbımızı güzelce yağlıyoruz ( Birkaç damla sıvı yağ işinizi görecektir. Kalıp olarak da kare ya da yuvarlak borcam kullanmanızı öneririm. )
Sonrasında 170 derecelik önceden ısıtılmış fırınımızda kekimizi pişirmeye bırakıyoruz. Takribi 40 dakika yeterli oluyor ama 30 dakika sonrası kürdanla ya da bir bıçağın ucuyla pişen kekinizi kontrol edebilirsiniz eğer yapışmıyorsa pişmiş demektir :))
Süre tamamlandığında kekimizi dilimlere ayırıyoruz ( bunu da ayırdığımız karışımın kek dilimlerine güzelce işlemesi için yapıyoruz )
Ve son olarak,ayırdığımız karışımı, dilimlere ayırdığımız kekimizin üzerine kaşık yardımıyla eşit bir şekilde yayıyoruz.
Güzel bir görüntü için, hindistan ceviziyle süsleyebilirsiniz. Ama ben elimde kalmadığı için size süsleyemedim.


                        Afiyet şeker bal olsun herkese...

2 yorum:

  1. tatlılarla aran hiç iyiymiş gibi değil valla maşallah..genetik şanslılardansın işte.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Demetimmm sağol canım..aynen öyle genetik valla yoksa emin ol deli gibi yiyorum ben..
    bu arada bu tarif çok güzel tavsiye ederim oğluşuna pişir seviyorsa tatlıları:)))

    YanıtlaSil